
Bli frivillig på landsleir du også!
Muligheter for frivillige
Vi ser både etter deg som er fagperson i det sivile liv og helt vanlige rovere og ledere som har lyst på en utfordring.
Fyll ut interesseskjemaet dersom du ser noe her du har lyst til å prøve deg på. Rekrutteringsteamet vil ta kontakt med deg så fort som mulig.
Spørsmål rundt stillingene? Send epost til etatsleder. Du finner kontaktinfo her.
Ledige muligheter i planlaggingen
Etatstøtte
IKT-team til påmelding (se annonse under)
Innkjøper
Administrativ støtte til HR/rekruttering
IT-folk App og IT-løsninger
Listening Ear (LE) Trenger en person til i ledelsen, gjerne mann og helst fra KM.
LE trenger ca 20 - 25 personer til selve leiren, turnus, med bakgrunn som prest, helsesykepleier, psykisk helse, coach o.l.
Forsyning
Administrativ støtte
Hovedansvarlig kafetelt
Hoveansvarlig kioskvogn
Bemanning kiosk og kafe under leiren
Bemanning til matutlevering
Administrasjon
Flere i internasjonal komite, gjerne med erfaring fra Roverway
Bemanning til Servicetorg både til planleggingstab (før leiren) og bemanning under leir
Noen som kan hjelpe/svare på spørsmål i forbindelse med påmeldingen
Det er behov for flere til transport (planlegging av transport) Se også stillingsannonse nederst.
Torg
Økonomiansvarlig
Vi trenger ansvarlige og nestledere for cafeer
Torgscene medlemmer
Kulturtorg medlemmer
Tro og livssyn medlemmer
Beredskap
Økonomiansvarlig
Hygiene tilsyn (2 personer)
NK (nestleder) Komite Vakt/sikkerhet
Rover & Maur
Admin/Økonomi-leder og medlemmer
Rover-haik
Kro: Trenger 5 stk inkludert Leder og nestleder
Roverprogram
Kommunikasjon
Nestleder
Redaksjonsmedlemmer til leiravis
Fotografer
Medlemmer video-team
Scene/flerkamera-teknikere
Deg som vil lage åpning- og avslutningsleirbål
Radio/podcast-verter
Kommunikasjon
Flerkamera:
Kamerakontroll
Produksjonsleder
Lystekniker
Lydtekniker
Fotografer
Avvikler for teksting
Flerkamera:
Riggleder
Linje-lyd/B-lyd
Stream-ansvarlig
Grafikk
VB/AV
Monitor/stream-lyd
Program
Komitemedlemmer for tilbud til lederbarn
Komiteledere: speiderprogram, lederprogram og peffprogram
Flere medlemmer i komiteene i program
Teknisk
2 assistenter til ledelsen i Teknisk
Administrativ støtte. Administrasjon, stab/støtte (eller evnt nestleder)
1-2 personer som kan være med administrere, koordinere og følge opp planleggingen i Teknisk. "Være hands-on."
Nestleder arbeidsleir:
Gjerne ledet eller deltatt på tidligere arbeidsleire, forplikte seg til 2-3-4 uker til neste sommer og god på å lede og delegere arbeidsoppgaver. Fint med bygg, anlegg eller håndverkerbakgrunn
Komite - Vann og Avløp. Vi har en person i komiteen, så der hadde det vært fint om det fantes en annen som ville hjelpe til der.
Trenger en person med rørlegger kompetanse, eventuelt annen relevant kompetanse (ingeniør) som kan være med
prosjektere Vann / Avløp for leiren. Være i dialog med kommunen.
Stillingsannonser
IKT-teamet for påmelding til Speidernes Landsleir 2025
Speidernes landsleir 2025 forventer å samle over 10 000 deltakere. For å sikre en positiv opplevelse for alle gjennom hele påmeldingsprosessen, trenger vi frivillige som kan bidra til å håndtere kommunikasjon og løse utfordringer for deltakere i forkant av leiren.
Som en del av IKT-teamet vil du bidra til å gi deltakere og interessenter en god opplevelse, samtidig som du hjelper leiren med å forberede seg på ulike scenarier som kan oppstå.
Roller og ansvar:
Linje 1-support (6 personer):
Besvare henvendelser fra deltakere og grupper.
Vurdere innkomne spørsmål og gi gode svar.
Sende ut veiledninger og bistå med tekniske utfordringer.
Hjelpe deltakere med registreringer og endringer i påmeldingssystemet.
Linje 2-support (6 personer):
Delta i bygging og testing av hovedpåmeldingen.
Håndtere saker som ikke kan løses av Linje 1-support.
Utarbeide rapporter og besvare spørsmål fra offentlige etater.
Feilsøke og rette opp tekniske problemer i påmeldingssystemet.
Eskalere komplekse saker til Linje 3-support (teknisk utvikling).
Hva tilbyr vi deg som frivillig?
Opplæring i bruk av Min speiding, både som bruker og supportpersonell.
Opplæring i Norges speiderforbunds supportsystem.
Innsikt i hvor du finner veiledninger og verktøy som hjelper deltakere med selvhjelp.
Kompetanse til å opprette og administrere gode arrangementer i Min speiding, inkludert hvordan man håndterer og genererer rapporter med nødvendige data.
Trening i kundeservice og kommunikasjon med ulike målgrupper.
Tidsbruk:
Vi forventer at supportarbeidet vil innebære 1–3 timer per uke, med unntak av periodene rundt åpning og stenging av påmeldingen. På disse tidspunktene trenger vi at flest mulig er tilgjengelige for å håndtere oppgaver i sanntid.
Vil du være med og bidra til en fantastisk landsleir? Meld deg på og bli en del av vårt IKT-team for påmeldingsarbeidet!
Nestleder (NK) kjørekontor
Adm.etat / transport skal sikre at speiderleiren har tilstrekkelig med kjøretøy til å betjene behovet etater og etatsstøtte har til store og små transportoppgaver under leiren.
Kjørekontorets oppgaver:
leie inn biler / kjøretøy etter bestilling fra alle etater (minibuss, lastebil; personbil, pick up, ATV mm)
administrere bilparken
utføre bestilte kjøreoppdrag
NK’s arbeidsoppgaver:
bistå og avlaste og dele arbeidsoppgavene med leder for kjørekontoret.
delta i planlegging, innleie / bestilling av biler
utføre konkrete kjøreoppdrag under leiren
Kvalifikasjoner:
Speidererfaring - gjerne fra stab på leir
Førerkort minimum C1/C1E og D1/D1E - m/ kjøreseddel
Rolig og stabil, fleksibel og serviceorientert
Nærmere informasjon ved leder av kjørekontoret Ole-Jørgen Førde tlf 975 81 040 eller NK i administrasjonsetaten Lars Andresen, tlf 957 21 519
Tiltredelse så snart som mulig.
Koordinator busstransport
Transport skal bistå haikeetaten med innleie og organisering av nødvendig busstransport av speidere som skal ut på haik. Transport er i ferd med å innhente tilbud på buss og vil fremover samarbeide tett med haiketaten om endelig behov og kapasitet og koordinering av bussene gjennom hele uka.
Transport skal også legge til rette for at deltakerne på leiren skal få tilbud om å reise kollektivt til leiren - buss og tog Alle som kommer med tog eller fly til Gardermoen vil måtte benytte buss på siste del av reisen. Anslagsvis vil det komme ca 200 busser med deltakere.
Vi trenger en medarbeider som kan være med å planlegge og tilrettelegge ulike transportoppdrag i tett samarbeid med øvrige medarbeidere som arbeider med transport, innrykk og avreise. Andre oppgaver vil også være aktuelt.
Vi er ute etter en person som er analytisk og liker systematisk jobbing ved bruk av regneark og logisk sans. Hen må være serviceinnstilt og ha gode samarbeidsegenskaper.
Nærmere informasjon fås ved å kontakte ansvarlig for innrykk og avreise Marianne Skulstad, tlf 91846541 eller leder for transport / NK adm.etaten Lars Andresen tlf 95721519
Ledige muligheter i planlaggingen
Etatstøtte
IKT-team til påmelding (se annonse under)
Innkjøper
Administrativ støtte til HR/rekruttering
IT-folk App og IT-løsninger
Listening Ear (LE) Trenger en person til i ledelsen, gjerne mann og helst fra KM.
LE trenger ca 20 - 25 personer til selve leiren, turnus, med bakgrunn som prest, helsesykepleier, psykisk helse, coach o.l.
Forsyning
Administrativ støtte
Hovedansvarlig kafetelt
Hoveansvarlig kioskvogn
Bemanning kiosk og kafe under leiren
Bemanning til matutlevering
Administrasjon
Flere i internasjonal komite, gjerne med erfaring fra Roverway
Bemanning til Servicetorg både til planleggingstab (før leiren) og bemanning under leir
Noen som kan hjelpe/svare på spørsmål i forbindelse med påmeldingen
Det er behov for flere til transport (planlegging av transport) Se også stillingsannonse nederst.
Torg
Økonomiansvarlig
Vi trenger ansvarlige og nestledere for cafeer
Torgscene medlemmer
Kulturtorg medlemmer
Tro og livssyn medlemmer
Beredskap
Økonomiansvarlig
Hygiene tilsyn (2 personer)
NK (nestleder) Komite Vakt/sikkerhet
Rover & Maur
Admin/Økonomi-leder og medlemmer
Rover-haik
Kro: Trenger 5 stk inkludert Leder og nestleder
Roverprogram
Kommunikasjon
Nestleder
Redaksjonsmedlemmer til leiravis
Fotografer
Medlemmer video-team
Scene/flerkamera-teknikere
Deg som vil lage åpning- og avslutningsleirbål
Radio/podcast-verter
Kommunikasjon
Flerkamera:
Kamerakontroll
Produksjonsleder
Lystekniker
Lydtekniker
Fotografer
Avvikler for teksting
Kommunikasjon
Flerkamera:
Kamerakontroll
Produksjonsleder
Lystekniker
Lydtekniker
Fotografer
Avvikler for teksting
Program
Komitemedlemmer for tilbud til lederbarn
Komiteledere: speiderprogram, lederprogram og peffprogram
Flere medlemmer i komiteene i program
Teknisk
2 assistenter til ledelsen i Teknisk
Administrativ støtte. Administrasjon, stab/støtte (eller evnt nestleder)
1-2 personer som kan være med administrere, koordinere og følge opp planleggingen i Teknisk. "Være hands-on."
Nestleder arbeidsleir:
Gjerne ledet eller deltatt på tidligere arbeidsleire, forplikte seg til 2-3-4 uker til neste sommer og god på å lede og delegere arbeidsoppgaver. Fint med bygg, anlegg eller håndverkerbakgrunn
Komite - Vann og Avløp. Vi har en person i komiteen, så der hadde det vært fint om det fantes en annen som ville hjelpe til der.
Trenger en person med rørlegger kompetanse, eventuelt annen relevant kompetanse (ingeniør) som kan være med
prosjektere Vann / Avløp for leiren. Være i dialog med kommunen.
Stillingsannonser
IKT-teamet for påmelding til Speidernes Landsleir 2025
Speidernes landsleir 2025 forventer å samle over 10 000 deltakere. For å sikre en positiv opplevelse for alle gjennom hele påmeldingsprosessen, trenger vi frivillige som kan bidra til å håndtere kommunikasjon og løse utfordringer for deltakere i forkant av leiren.
Som en del av IKT-teamet vil du bidra til å gi deltakere og interessenter en god opplevelse, samtidig som du hjelper leiren med å forberede seg på ulike scenarier som kan oppstå.
Roller og ansvar:
Linje 1-support (6 personer):
Besvare henvendelser fra deltakere og grupper.
Vurdere innkomne spørsmål og gi gode svar.
Sende ut veiledninger og bistå med tekniske utfordringer.
Hjelpe deltakere med registreringer og endringer i påmeldingssystemet.
Linje 2-support (6 personer):
Delta i bygging og testing av hovedpåmeldingen.
Håndtere saker som ikke kan løses av Linje 1-support.
Utarbeide rapporter og besvare spørsmål fra offentlige etater.
Feilsøke og rette opp tekniske problemer i påmeldingssystemet.
Eskalere komplekse saker til Linje 3-support (teknisk utvikling).
Hva tilbyr vi deg som frivillig?
Opplæring i bruk av Min speiding, både som bruker og supportpersonell.
Opplæring i Norges speiderforbunds supportsystem.
Innsikt i hvor du finner veiledninger og verktøy som hjelper deltakere med selvhjelp.
Kompetanse til å opprette og administrere gode arrangementer i Min speiding, inkludert hvordan man håndterer og genererer rapporter med nødvendige data.
Trening i kundeservice og kommunikasjon med ulike målgrupper.
Tidsbruk:
Vi forventer at supportarbeidet vil innebære 1–3 timer per uke, med unntak av periodene rundt åpning og stenging av påmeldingen. På disse tidspunktene trenger vi at flest mulig er tilgjengelige for å håndtere oppgaver i sanntid.
Vil du være med og bidra til en fantastisk landsleir? Meld deg på og bli en del av vårt IKT-team for påmeldingsarbeidet!
Nestleder (NK) kjørekontor
Adm.etat / transport skal sikre at speiderleiren har tilstrekkelig med kjøretøy til å betjene behovet etater og etatsstøtte har til store og små transportoppgaver under leiren.
Kjørekontorets oppgaver:
leie inn biler / kjøretøy etter bestilling fra alle etater (minibuss, lastebil; personbil, pick up, ATV mm)
administrere bilparken
utføre bestilte kjøreoppdrag
NK’s arbeidsoppgaver:
bistå og avlaste og dele arbeidsoppgavene med leder for kjørekontoret.
delta i planlegging, innleie / bestilling av biler
utføre konkrete kjøreoppdrag under leiren
Kvalifikasjoner:
Speidererfaring - gjerne fra stab på leir
Førerkort minimum C1/C1E og D1/D1E - m/ kjøreseddel
Rolig og stabil, fleksibel og serviceorientert
Nærmere informasjon ved leder av kjørekontoret Ole-Jørgen Førde tlf 975 81 040 eller NK i administrasjonsetaten Lars Andresen, tlf 957 21 519
Tiltredelse så snart som mulig.
Koordinator busstransport
Transport skal bistå haikeetaten med innleie og organisering av nødvendig busstransport av speidere som skal ut på haik. Transport er i ferd med å innhente tilbud på buss og vil fremover samarbeide tett med haiketaten om endelig behov og kapasitet og koordinering av bussene gjennom hele uka.
Transport skal også legge til rette for at deltakerne på leiren skal få tilbud om å reise kollektivt til leiren - buss og tog Alle som kommer med tog eller fly til Gardermoen vil måtte benytte buss på siste del av reisen. Anslagsvis vil det komme ca 200 busser med deltakere.
Vi trenger en medarbeider som kan være med å planlegge og tilrettelegge ulike transportoppdrag i tett samarbeid med øvrige medarbeidere som arbeider med transport, innrykk og avreise. Andre oppgaver vil også være aktuelt.
Vi er ute etter en person som er analytisk og liker systematisk jobbing ved bruk av regneark og logisk sans. Hen må være serviceinnstilt og ha gode samarbeidsegenskaper.
Nærmere informasjon fås ved å kontakte ansvarlig for innrykk og avreise Marianne Skulstad, tlf 91846541 eller leder for transport / NK adm.etaten Lars Andresen tlf 95721519